شکر بال آسمان

سایت گردشگری و رزرو هتل شکر بال آسمان

شکر بال آسمان

سایت گردشگری و رزرو هتل شکر بال آسمان

ما برای بهترین بودن آمده ایم

  • ۰
  • ۰

شاید در نگاه اول لوله کشی اب ساختمان ساده بنظر برسد ولی باید بدانید که با توجه به کاربرد ساختمان ( تجاری یا مسکونی) و همچنین تعداد واحد های ساختمان می تواند متفاوت باشد. اگر لوله کشی یک مجتمع در از کیفت مطلوبی برخوردار باشد، شما مطمعنا تا سالیان متوالی نیاز به هیچ گونه خدمات لوله بازکنی میدان امام حسین نخواهید داشت. در این مقاله سعی داریم  شما را با تمامی اجزای لوله کشی ساختمان اشنا کنیم.

معرفی شیرهای اصلی در لوله کشی

‌‌شیرهای اصلی ترموستاتیک بیشتر در ساختمان‌های تجاری کاربرد دارند و اب زیادی را لازم دارند. این شیرها آب خروجی از دیگ یا آبگرمکن را به دمای کمتری معتدل می کنند. برای مثال چنین شیر هایی  در یک هتل یا یک آپارتمان برای تعدیل آب 140 درجه فارنهایت که از یک دیگ خارج می‌شود به دمای حداکثر 100 درجه فارنهایت نیاز دارد.

شیر یکطرفه

شیرهای یکطرفه معمولاً بعد از کنتور آب، روی خط تغذیه آب سرد، قبل از آب گرم کن و مواردی دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. این شیرها می بایست فقط در یک جهت به آب اجازه عبور دهند و باید از نوع فنردار با نشیمن آب بند باشد.

شیر خلاشکن در لوله کشی ساختمان

شیر خلاشکن عمل مکش سیفونی را حذف می نماید. این وسیله روی شیر فشاری آب شست و شوی کاسه توالت، روی خط تغذیه آب بهداشتی به ماشین لباس شویی و ظرف شویی نصب می شود و اگر قطع جریان آب شهر اتفاق بیفتد جلو برگشت جریان را می‌ گیرد.

‌علت استفاده از شیر های مختلف در لوله کشی ساختمان چیست؟

هدف اصلی استفاده از هر شیر، محافظت و مراقبت از اعضای یک ساختمان در برابر سوختگی شدید و یا شوک‌های حرارتی است. انجمن مهندسین بهداشتی آمریکا استانداردهایی برای تعدیل و آزمایش شیرهای اصلی و مجزا تدوین کرده اند. علاوه بر آزمایشات تغییر دما و دمای بالا، شیرهای اصلی و مجزا باید تحت آزمایشات ترکیدگی شیر نیز قرار می گیرند. شیرهای مجزا باید آزمایشات مربوط به مدت عمر و مقاومت در برابر نقایص فنی آب سرد را نیز پشت سر بگذارند.

  • ۰۰/۱۰/۱۷
  • امیر شکرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی