شکر بال آسمان

سایت گردشگری و رزرو هتل شکر بال آسمان

شکر بال آسمان

سایت گردشگری و رزرو هتل شکر بال آسمان

ما برای بهترین بودن آمده ایم

  • ۰
  • ۰

یکی از اصلی ترین دلایل آلودگی محیط زیست، پساب های صنعتی است که در طبیعت رها می شوند. علاوه بر آسیب رساندن به زیست بوم و پوشش گیاهی منطقه، این پساب ها جان حیوانات را نیز به خطر می اندازند. آسان ترین روشی که برای کاهش الودگی این مواد می توان به کار برد، استفاده از برکه تثبیت فاضلاب می باشد. برکه هایی در این سبک، در واقع گودال های بزرگی هستند که با توجه به میزان پسماندی که کارخانه یا واحد صنعتی داشته باشد، به تعداد آن ها افزوده می شود.

برکه تثبیت فاضلاب

آشنایی با برکه تثبیت فاضلاب wsp

ساختار این برکه ها به این صورت است که ابتدا حفره های عمیقی ایجاد می شود، سپس دیواره های آن مقاوم سازی می گردد. بعد از اتمام مقاوم سازی، مواد شیمیایی یا همان پسماند ها در برکه رها می شود. معمولا در برکه های تثبیت فاضلاب که به آن ها wsp  نیز گفته می شود، فرایند تصفیه به کمک حرارت، باد و جلبک ها صورت می پذیرد.

یکی از مهمترین ویژگی هایی که این حفره ها دارند، عدم استفاده از مواد شیمیایی در فرایند تسفیه می باشد. علاوه بر این، به دلیل استفاه نکردن از دستگاه های پیشرفته در حفره های تثبیت فاضلاب، ارزان ترین روش تصفیه پسماند های صنعتی می باشد.

چند نوع برکه تثبیت داریم؟

برکه ها با توجه به نوع پساب ها ایجاد می شوند. سطح الاینده های موجود در این پسماند ها نیز در انتخاب نوع برکه موثر می باشد. به طور کلی سه مدل برکه تثبیت وجود دارد:

برکه تثبیت اختیاری

عمق این برکه ها در حدود 5 متر است و برای بهینه سازی فرایند تسفیه ، مواد پسماند برای 7 تا 30 روز در ان نگه داری می شود. در برخی مواقع خروجی سایر برکه ها، به عنوان ورودی این برکه عمل می کند. روند تصفیه در این برکه ها با تابش نور خورشید به سطح مواد شیمیایی شروع میشود و در مرحله اخر با تجزیه فاضلاب ته نشین شده توسط لجن پایان می پذیرد.

برکه بی هوازی

پسماند هایی که دارای مقادیر زیادی از مواد الاینده هستند، ابتدا می بایست وارد برکه هایی با عمق 2 تا 5 متر گردند تا نوعی پیش تصفیه انجام شود. سپس بعد از گذشت 2 تا 5 روز، ذرات معلق در کف برکه ته نشین می شوند. در برکه های بی هوازی به وسیله ی تخمیر اسیدی، مواد الی تجزیه می شوند.

برکه هوازی

بعد از اینکه فرایند تسفیه در برکه های هوازی و اختیاری تمام شد، مواد وارد اخرین گودال می شوند که تمامی فرایند تسفیه توسط باکتری های هوازی در این گودال ها صورت می پذیرد. به طور کلی برکه تثبیت هوازی فاضلاب به سه نوع زیر تقسیم می شود

برکه های هوازی کم بار

برکه های هوازی پربار

برکه های تثبیت هوازی تکمیلی

  • ۰۰/۰۹/۲۶
  • امیر شکرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی