شکر بال آسمان

سایت گردشگری و رزرو هتل شکر بال آسمان

شکر بال آسمان

سایت گردشگری و رزرو هتل شکر بال آسمان

ما برای بهترین بودن آمده ایم

  • ۰
  • ۰

اگر دیگ بخار به صورت مستمر و منظم رسوب زدایی نشود به مرور زمان، انسداد لوله ها را در پی خواهد داشت. همچنین این مورد سبب کاهش عمر بویلر و خسارت های مالی می شود. به همین خاطر رسوب زدایی دیگ بخار صنعتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مطلب قصد داریم شما را با روش های رسوب زدایی بویلرها اشنا کنیم.

رسوب زدایی دیگ بخار

3 مزیت اصلی رسب زدایی دیگ بخار

1 – اولین مزیت ان ، کاهش مصرف انرژی است که با حذف لایه های رسوب ممکن می شود.

2 – اگر زمان زیادی از ایجاد و انباشته شدن رسوب های روی دیواره دیگ بگذرد، ترک و سوراخ روی بدنه ایجاد می شود. همین امر سبب بروز خسارت های زیاد می گردد که رسوب زدایی اصولی از این اتفاق جلوگیری می کند.

3 – رسوب گیری مانع از بسته شدن لوله های دیگ بخار صنعتی می شود.

روش های رسوب زدایی دیگ بخار صنعتی

به طور  کلی دو روش اصلی جهت رسوب زدایی وجود دارد:

رسوب گیری با دیسکلر

زمانی که مواد دیسکلر که خاصیت اسیدی دارند را در داخل بویلر می ریزند، رسوب ها به مرور زمان از دیواره ی دیگ بخار کنده می شود و از سمت شیر تخلیه از آن خارج می شود. گاها به همراه دیسکلر ها ، مواد خیس کننده نیز در داخل دیگ ریخته می شوند تا فرایند جداسازی رسوب ها تسریع شود. این مواد با توجه به پایه ی اسیدی که دارند، بدون نیاز به حرارت تمامی فرایند پاکسازی را انجام می دهند.

استفاده از مواد dm

این مواد شیمیایی که بر پایه فسفات هستند، از تشکیل رسوب آب جلوگیری می کنند. این فرایند از طریق لخته کردن یون های معلق در آب انجام می شود. نوع دیگری از این مواد نیز، رسوبات ایجاد شده بر بدنه ی دیگ را حل می کنند و باعث افزایش کارایی آن می شوند.

 

  • ۰۰/۰۹/۲۵
  • امیر شکرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی