شکر بال آسمان

سایت گردشگری و رزرو هتل شکر بال آسمان

شکر بال آسمان

سایت گردشگری و رزرو هتل شکر بال آسمان

ما برای بهترین بودن آمده ایم

  • ۰
  • ۰

به دلیل وجود املاح مختلف در اب، بیماری های کلیوی مانند سنگ کلیه روند صعودی را در جامعه طی می کند. همین امر باعث باشده تا استفاده از دستگاه های تصفیه اب روز به روز افزایش پیدا کند. در این دستگاه ها از فیلتر های مختلفی استفاده می شود که فیلتر های کربنی از پر استفاده ترین ها میباشند. ولی چرا از کربن فعال در فیلتر ها جهت تصفیه استفاده می شود؟

استفاده از این ماده مختص به این روز ها نیست و 2000 سال قدمت دارد. در ان زمان انسان به وسیله کربن فعال برخی ناخالصی های اب را حذف می نموند. این امر به دلیل جذب کنندگی بسیار بالای کربن محقق می شد. همچنین در دهه 90 میلادی نیز کربن اکتیو به شکل دانه های شن تولید شد و از ان برای حذف بو وطعم نامناسب اب استفاده می کردند.

کربن فعال

کربن فعال چطور می تواند هوا را تصفیه کند؟

با ترکیب کربن اکتیو و برخی مواد معدنی مانند زئولیت، یک فیلتر هوا برای دستگاه های تصفیه ساخته می شود. ترکیب این مواد می تواند یون ها و مولکول های هوا ا جذب کند تا سبب حذف بو و سموم موجود در هوا گردد. در برخی دیگر از این دستگاه ها، کربن با موادی چون یدید پتاسیم ترکیب می شود. افرادی ک دچار حساسیت های شیمیایی هستند( مثلا پرزهای موجود در فرش، مصنوعات چوبی در اثاثیه) با استفاده از این دستگاه ها در منزل می توانند هوای پاک را استشمام کنند. این ها یکی از هزاران کاربرد کربن اکتیو در تصفیه هوا بود. تمامی این موارد با یک فیلتر انجام نمی شود. در ادامه به بررسی فیلتر های که جهت تصفیه هوا مورد استفاده قرار می گیرد، خواهیم پرداخت.

چند فیلتر جهت تصفیه هوا وجود دارد؟

به طور کلی 4 فیلتر جهت تصفیه هوا وجود دارد.

فیلتر های کربنی که جهت کاهش توانایی الاینده ها مانند ترکیبات نیتروژن و سرب دار مورد استفاده قرار می گیرند.

فیلتر پیش تصفیه که می تواند ذرات معلق در هوا مانند گرد و غبار و پرز فرش را جذب کند.

فیلتر کاتالیست که میزان موادی چون بنزن، تولوئن و گاز های مضر را در هوا کاهش می دهد.

فیلتر هپا که تمامی ذرات معلق در هوا تا قطر 0.3 میکرون را حذف می نماید.

  • ۰۰/۰۹/۱۲
  • امیر شکرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی