شکر بال آسمان

سایت گردشگری و رزرو هتل شکر بال آسمان

شکر بال آسمان

سایت گردشگری و رزرو هتل شکر بال آسمان

ما برای بهترین بودن آمده ایم

  • ۰
  • ۰

شیشه ها از 2000 هزار سال پیش در ایران ساخته می شده اند و این موضوع از اثار کشف شده در خرابه های لرستان و شمال غربی کشور بدست امده است. در صنایع مختلفی از شیشه ها استفاده می کنند ولی مواد اولیه ساخت این کالا ارزشمند به راحتی بدست نمی اید. در این مطلب قصد داریم شما را با کاربرد سیلیس در صنعت شیشه سازی آشنا نماییم.

چه موادی در ساخت شیشه نقش دارند؟

شیشه ها از ماسه سیلیس مایع شده تشکیل می شوند. زمانی که ماسه ها در مقابل حرارت بالا قرار می گیرند، ذوب می شوند و حالتی شفاف بدست می اورند. پس از سرد شدن این مواد دیگر به حالت قبل خود باز نمی گردند. در ساخت  این شیشه ها از مواد دیگر مانند سودا و کربنات کلسیم نیز استفاده می شود.

به طور کلی ماده اصلی تولید شیشه سیلیس است که این ماده به همراه ضایعات شیشه و مواد معدنی مانند سنگ آهک(جهت مقاومت و استحکام) و همچنین کربنات سدیم ( جهت گداز اوری) مورد استفاده قرار می گیرد. بعد از ذوب شیشه، مواد در قالب های ریخته می شوند و طی یک فرایند ظروف شیشه ای ایجاد می گردند.

ویژگی های شیشه ی سیلیسی

این مدل از شیشه ها از ذوب شدن شن های کوارتزی به وجود می آید وبه دلیل تحمل بالایی که دارند، برای ساخت ظروف آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند. در این شیشه ها از 99.8 درصد سیلیس استفاده شده و دمای کار با انها 800 درجه سانتی گراد میباشد. این شیشه ها دارای  4 مدل می باشند: 1 – شیشه شنی 2- شیشه لعابدار 3- شیشه جلا داده شده 4- شیشه استاندارد و شفاف

  • ۰۰/۰۹/۰۲
  • امیر شکرزاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی